Tuesday, 21 April 2015


Regulamentul 

concursului național interșcolar ”Nicolaus Copernic”

Condiții generale 
             Concursul este organizat de Asociația Secular­Umanistă din România, cu sediul în București, Cod de înregistrare fiscală 26661448. Participanții la Concurs sunt obligați să respecte termenii și condițiile prezentului Regulament oficial al Concursului ("Regulamentul oficial"). Regulamentul oficial este disponibil oricarei persoane interesate, pe site­ul www.asur.ro, în perioada de desfășurare a Concursului.
Modalitatea de participare 

             Concursul național interșcolar ”Nicolaus Copernic” este dedicat instituțiilor din învățământul preuniversitar și își propune să aducă în atenția elevilor și profesorilor subiecte legate de astronomie și cosmologie. Participarea la concurs este GRATUITĂ. Pot participa la concurs echipe de minimum 5 elevi, coordonate de un profesor de științe. O instituție școlară poate înscrie o singură echipă în concurs. Fiecare echipă trebuie să realizeze o mini­expoziție, amplasată într­o zonă circulată a școlii, prin care să ilustreze de o manieră coerentă și corectă din punct de vedere științific evoluția Universului de la Big Bang și până în prezent. Profesorul coordonator al fiecarei echipe va completa un formular pentru înscrierea în concurs, disponibil pe www.asur.ro. Fiecare echipă va realiza un material expozițional dispus pe minimum 5 m liniari și minimum 7,5 mp care să reprezinte cât mai interesant și mai corect tema concursului. Materialele expoziționale (fotografii, desene, picturi, scheme, proiecții video, texte etc.) vor fi expuse la avizierul școlii / pe holul principal / în amfiteatru timp de minimum 6 săptămâni. Materialele expoziționale pot consta în panouri cu imagini și text, machete, desene, proiecții video etc. De asemenea, este obligatorie prezentarea în cadrul expoziției a cel puțin uneia dintre misiunile spațiale relevante ale ESA (Planck, Herschel, COROT, Euclid etc.). Concursul urmărește să scoată în evidență atât cunoștințele elevilor, cât și calitățile lor creative. În raportul final fiecare echipă trebuie să trimită organizatorilor o prezentare a proiectului, a acțiunilor conexe realizate (seminarii, dezbateri, proiecții de documentare etc.) și a modalităților de promovare / diseminare. Organizatorii își rezervă privilegiul de a vizita școlile/liceele participante, pentru a verifica dacă proiectele respectă cerințele concursului.
Condiții de participare 

             Organizatorii concursului nu își asumă responsabilitatea privind eventuale încălcări ale dreptului de autor, în cazul materialelor expuse în școlile/liceele participante. Responsabilitatea revine în mod exclusiv profesorului coodonator din fiecare școală. Participanții la concurs sunt de acord ca materialele înscrise în concurs să fie făcute publice și folosite, cu menționare autorilor, în materiale electronice sau tipărite de către Organizatori fără nici un fel de plată aferentă, acord valorând cesiunea drepturilor patrimoniale corespunzătoare către Organizatori pentru întreaga perioadă de protecție a acestora. Nu pot participa la concurs angajații/membrii System Plus, Gemini SP, GMN Distribuție, Institutul Polonez, Asociația Secular­Umanistă din România, precum și orice alte persoane care au legatură directă cu acest concurs.
Calendarul de desfășurare a Concursului
            19 februarie : conferința de lansare a concursului și începerea înscrierilor            
            31 marti: ultima zi pentru înscrierea școlilor/liceelor participante            
            30 aprilie​ : ultima zi pentru transmiterea fotografiilor certificând amplasarea expozițiilor                    1 mai – 19 iunie​ : expunerea materialelor expoziționale în scoli și promovarea lor                                 online/offline
            30 iunie​ : ultima zi pentru transmiterea raportului final            
            1 iulie ­ 31 august​ : jurizarea                  
            24 septembrie : anunțarea câștigătorilor
Juriul concursului este alcătuit din: 

            ● Magda Stavinschi, astronom, membră a Uniunii Astronomice Internaționale 
            ● Ovidiu Teșileanu, cercetător, Institutul Național de Cercetare Dezvoltare pentru Fizică și                      Inginerie Nucleară „Horia Hulubei” (IFIN­HH) 
            ● Corina Negrea, producător Radio Romania Cultural 
            ● Cristian Roman, Senior Editor Știință & Tehnică 
            ● Toma Pătrașcu, președinte A.S.U.R.
Modalitate de jurizare: 

            Fiecare echipa va trebui să trimită juriului 3 fotografii de la amplasarea expoziției, care să ateste că aceasta a fost amplasată în perioada menționată în regulament. 
            Ulterior, fiecare echipă va trebui să trimită juriului până pe 30 iunie un raport al participării la concurs. Raportul trebuie să conțină o prezentare (pdf sau ppt) de maxim 20 MB care să conțină:
            ● datele de indentificare ale școlii și ale echipei la început și la final 
            ● 30­40 de fotografii clare, datate și organizate cronologic, care să fi fost realizate pe întreaga durată a expoziției (de la amplasare, până în ultima zi de expunre) și să includă activitățile conexe. 
            ● texte descriptive pentru fotografii 
            ● informații relevante privind activitățile conexe (număr participanți, număr articole în presă, impresii vizitatori etc.) Toate informațiile vor fi trimise pe adresa de email office@asur.ro . 
Se vor puncta: 
• acuratețea științifică 
• adecvarea materialelor / modului de prezentare la publicul țintă (elevi de școală generală / liceu)
• creativitatea  
 gradul de implicare al elevilor 
• eforturile de promovare a expoziției în unitatea școlară și în comunitate 
Vor fi descalificate:
• proiectele ce nu respectă tematica 
• proiectele ce nu respectă condițiile generale ale concursului 
• prezentarea de teorii fără bază științifică Elemente obligatorii ce trebuie incluse în expoziții: 
• prezentarea cel puțin a unei misiuni spațiale a Agentiei Spațiale Europene (ESA), relevantă în contextul tematicii (Planck, Herschel, Gaia, COROT etc.) 
• prezentarea la loc vizibil a organizatorului concursului (ASUR), a partenerilor și a sponsorilor. Fiecare dintre aceste trei categorii trebuie să aibă alocată câte o zonă echivalentă cu suprafața unei pagini A4 în care să fie afișate logourile corespunzătoare. Juriul poate solicita, prin intermediul organizatorilor, informații suplimentare, pertinente, legate de participarea la concurs. În cazul în care o echipă nu oferă, într­un termen rezonabil, răspunsurile necesare, poate fi descalificată.
Premii 
            ● 5 x Mari Premii, constând în 15 calculatoare pentru școală, 1 laptop pentru profesorul coordonator, un exemplar din ”Cosmos” de Carl Sagan (pentru biblioteca școlii/liceului) și o diplomă de merit. 
            ● Premii pentru echipele cu rezultate bune: diferite cărți pentru biblioteca școlară
Acordarea premiilor 

            Vor fi premiate cele mai bine clasate 5 școli/licee. Câștigătorii concursului vor fi deciși prin vot de către un juriu, pe baza prezentarilor înscrise în concurs. Se va urmări în special corectitudinea informațiilor și creativitatea proiectelor. Juriul va descalifica, pe baza dovezilor concrete, instituțiile școlare care nu vor respecta regulile privind dimensiunile materialelor expuse și timpul de expunere. Școlile câștigătoare vor fi anunțate telefonic și prin intermediul emailului. Lista cu câștigătorii concursului va fi de asemenea publicată pe site­ul www.asur.ro. Decizia organizatorilor în orice privință este finală și legală pentru toți participanții. Orice corespondență cu organizatorii care nu are legătură strictă cu concursul nu va fi luată în considerare. Înscrierile care nu corespund acestor reguli și condiții vor fi descalificate. Profesorii coordonatori vor primi, la cerere, adeverințe pentru realizarea de activități extracurriculare.
Predarea premiilor 

            Intrarea în posesia premiilor poate fi realizată prin următoarele metode: prin participarea la festivitatea de premiere sau prin curierat.
Acord de principiu 

            Participarea la concurs presupune că participantul a acceptat în totalitate condițiile prezentului regulament și eventualele decizii ulterioare ale organizatorilor. Participarea la Concurs constituie acordul concurenților (profesori si elevi) referitor la faptul că numele școlii, localitatea în care activează, fotografiile transmise spre jurizare și materialele expoziționale înscrise în concurs pot fi făcute publice de către Organizatori, fără nici un fel de plată aferentă.
FOARTE IMPORTANT!

            Cele 5 laboratoare de informatică vor fi donate câștigătorilor cu condiția expresă ca acestea să fie folosite direct și nemijlocit de către elevi în cadrul procesului educativ. Școlile câștigătoare trebuie să asigure funcționarea laboratoarelor și accesul elevilor la acestea în maximum 30 de zile de la primirea donației. Se interzice specific acordarea echipamentelor IT din donație spre folosința exclusivă a unei anumite persoane, chiar dacă aceasta este cadru didactic în respectiva școală. Echipamentele donate nu pot fi înstrăinate mai devreme de cinci ani de la data primirii de către câștigător. În cazul în care una sau mai multe dintre aceste condiții nu sunt îndeplinite, organizatorul concursului este îndreptățit să revină asupra donației, iar unitatea școlară în culpă va suporta toate daunele provocate.

No comments:

Post a Comment